T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İhtiyaç sahiplerinin tespit edilerek çocuk, genç, kadın, engelli ve yaşlı bireylere ve ailelerine koruyucu , önleyici , destekleyici, geliştirici hizmetler ile rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin bir arada ve en kolay ulaşılabilir biçimde, gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşlar ile gönüllülerle işbirliği içinde sunulmasından sorumlu gündüzlü sosyal hizmet kuruluşudur.
Kuruluşumuz Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızın taşra teşkilatında yer alan Erzurum Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü bünyesindedir. Hizmetlerin hızlı, etkin ve verimli sunulması misyonuyla hizmet süreçleri işletilmektedir. Kuruluşumuzun vereceği hizmetlerin süreçleri ve türleri aşağıda belirtilmiştir:
5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu ile 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununda 18 yaşına girmeyen herkes Çocuk olarak nitelendirilir. Çocuklar, belirtilen yasalarımızda toplumsal kalkınma, şahsi ve toplumsal refahın gerçekleştirilmesi açısından ahlaki, sosyal, eğitimi ve öğretimi gibi yönlerden geliştirilmesi ve desteklenmesi; sosyal risklere karşı korunmasının zorunlu olduğu kişilerdir.
Kuruluşumuz doğum yardımından reşit olununcaya(koruma kararlı çocuklar için lisans eğitimi boyunca) kadar çocuklara-gençlere yönelik hizmetler sunmaktadır.
Doğum Yardımı, çocuğun doğumdan ve kimliği çıkarıldıktan sonra anne veya babasının başvurusu ile; anne adına PTT şubelerine ilk çocuk için 300, 2. Çocuk için 400 ve 3. çocuk için 600 TL ücretin verildiği destek modelidir. (15.05.2015 tarihinden itibaren doğan çocuklar için).
Sosyo-ekonomik destek; Sosyo-ekonomik yoksunluk yaşayan ailelere çocuklarının kuruluş bakımına alınmadan ailesi ile birlikte yaşamasını, öğrenimine devamını ve sosyal risklere karşı korunmasını sağlamak üzere okul öncesi çocuk için 621,16 TL , ilköğretim için 930,24 TL, Orta öğretim için 992,26 ,Orta öğretim seviyesinde olup okula devam etmeyenler için 620,16 TL ve mahkeme tarafından koruma kararı verilmiş olan lisans öğrencileri için 1116,29 TL miktarlarda ebeveyn, akraba veya vasiye(reşit çocuğun adına çocuk adına ödeme yapılmaktadır.
Korunmaya muhtaç çocuk; herhangi bir nedenle ihmal, istismar mağduru olan ve sosyal risklere karşı savunmasız konumda olan, suça sürüklenen veya suç mağduru olan; kişisel, ahlaki ve sosyal gelişimleri tehlikede olan ve korunması gereken çocuğu ifade eder. Ayrıca, Korunmaya Muhtaç Çocuklar hakkında 5395 sayılı ÇKK çerçevesinde tedbir kararları(Danışmanlık, Eğitim, Bakım, Sağlık ve Barınma) Çocuk, Aile veya Asliye Mahkemelerince alınmaktadır.
Yukarıda ifade edilen tanım kapsamındaki çocuklar aile, aile yakını veya sosyal çevre tarafından gereksinimleri karşılanamadığı, güvenlikleri tehlikede olduğu durumlarda bu çocuklar ev modeli biçiminde olan kuruluş(Çocuk evleri, Sevgi evleri, Çocuk Destek Merkezi vb.) bakımına alınmakta veya evlat edinme/koruyucu aile hizmetinden yararlanmaktadırlar.
Evde Bakım Hizmeti; Sağlık kurulu raporunda Ağır Engelli olduğu belirtilen engelli kişilerin yakınları veya vasisinin başvurusu üzerine, ailenin gelirinin hesaplanarak aynı hanedeki kişilerin başına düşen gelirin 1219,35 TL’den(Ocak-Haziran 2019 için) düşük olması durumunda engellinin bakım ihtiyaçlarını karşılamak üzere bakıcıya ödenen 1305,60 tutarındaki maddi desteği ifade etmektedir. Periyodik izlemeyle bakım ücretinin ödenmesine devam edip etmeyeceği komisyon tarafından karara bağlanmaktadır.
Engellinin evde bakımının hiçbir koşulda sağlanamadığı tespit edildiğinde engelli kişi profesyonel bakım elemanlarının hizmet verdiği ve rehabilitasyonun sağlandığı Engelsiz Yaşam Merkezi, Özel Bakım Merkezi veya Resmi Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerine yerleştirilmektedir. Gelirleri olan engelli kişiler ücretli, geliri olmayan engelliler ise ücretsiz olarak Bakım Merkezlerinde kalmaktadırlar.
Ayrıca, ilçemizde engelli ve yakınlarının sosyal uyumu, refahı ve işlevselliklerinin arttırılması amacıyla Gündüzlü Bakım Merkezinin açılması planlanmaktadır.
Şiddeti Önleme ve İzleme Merkezi( Şönim); Şiddete maruz kalan kadınların 7/24 açık olan, ön görüşmenin sağlanarak gerektiğinde Kadın Konuk Evine kadınların yerleştirilmesinin sağlandığı yatılı olmayan kuruluşumuzdur.
Kadın Konuk Evi; Şiddet mağduru, güvenliği tehlikede olan, risklere karşı savunmasız olan ve Şönim tarafından, gerektiğinde çocuklarıyla birlikte kuruluşta barınması sağlanan kadınların/annelerin kaldıkları yatılı kuruluşumuzdur.
Belirtilen durumlardaki kadınlar kolluk kuvvetleri tarafından güvenlikleri sağlanarak bu kuruluşlara gönderilmektedir.
Bu projenin amacı, çalışma çağında olup meslek mensubu olmayan kızlarımıza, kadınlarımıza, ailelerimize bir merkez olarak çocuklarını getirebilecekleri, sosyal ve kültürel yönden gelişim ve katkının mümkün olabileceği, aynı zamanda bir mesleğe ve hayata yönelik çeşitli kurslara katılarak gelişim sağlayacakları imkanlar sunmaktır
. Projenin başlatılması için işlemlere başlanacaktır.
Şehit yakınları ve gazilerin Bakanlığımızca istihdamları sağlanmaktadır. İstihdamın sağlanması için gazi veya şehit yakını kurumundan bu durumu hakkında belge alıp, SGK’ya belgesini iletip sisteme işlettikten sonra Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğümüz süreci başlatmaktadır.
Şehit yakını ve gazilere yönelik Hınıs, Karayazı, Tekman ve Karaçoban ilçelerinde 14 haneye düzenli olarak ziyaretler gerçekleştirilecektir.
Aile ve akrabaları tarafından bakımı sağlanamayan 60 yaş ve üstü yaşlılardan gelirleri olan yaşlı kişiler ücretli, geliri olmayan yaşlı kişiler ise ücretsiz olarak Huzurevi ve Yaşlı Bakım merkezlerinde kalmaktadırlar. Yukarıda belirtildiği gibi yaşlı kişi ağır engelli ise ve bakıcısı tarafından bakımı sağlanıyorsa gelir durumu dikkate alınarak bakıcı kişiye Evde Bakım Desteği ücreti ödenebilmektedir.
Hizmete ihtiyaç duyan ailelerin tespiti için yerinde değerlendirme yapılması amacıyla hane ziyaretlerinde gözlemler yapılarak ve görüşme sonucunda elde edilen verilerden yola çıkılarak sorun alanlarına yönelik müdahalelerde bulunulması amacıyla oluşturulan projedir.
Şehir içi ve şehir dışı ücretsiz seyahat, ağır engelli vatandaşlarımızın yanında ise bakıcısının da ücretsiz seyahat edebilmesini sağlayan müze vb. tarihi-kültürel mekanlara ücretsiz giriş yapılmasını sağlayan, başvurusunun SHM Müdürlüğümüzden yapılarak İl Müdürlüğümüzün temin ettiği karttır.
Ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan sorun veya gereksinimlerine yönelik eğitici, destekleyici, rehberlik ve danışmanlık gibi alanlarda ailenin gelişmesini sağlamaya yönelik modüller içeren programdır.
Kuruluşumuz Hınıs, Tekman, Karayazı ve Karaçoban ilçelerimizdeki koruyucu, geliştirici, rehberlik, önleyici vb. desteklere gereksinim duyan vatandaşlarımıza yönelik belirtilen alanlarda hizmet sunmaktadır.
EVDE BAKIM HİZMET | ||||
---|---|---|---|---|
İlçe | Aktif Dosya Sayısı | Pasif Dosya Sayısı | Nakil Sayısı | Yeni Başvuru Sayısı |
Hınıs | 484 | 36 | 42 | 8 |
Tekman | 459 | |||
Karayazı | 424 | |||
Karaçoban | 300 |
SOSYO-EKOMOMİK DESTEK HİZMETİ | ||||
---|---|---|---|---|
İlçe | Aktif Dosya Sayısı | Pasif Dosya Sayısı | Yeni Başvuru Sayısı | |
Hınıs | 41 | 33 | 1 | |
Tekman | 36 | 38 | 1 | |
Karayazı | 25 | 19 | 1 | |
Karaçoban | 16 | 17 | 2 |
DOĞUM YARDIMI(Kuruluşun açılışından itibaren) | ||||
---|---|---|---|---|
İlçe | Doğum Yardımı | |||
Hınıs | 29 | |||
Tekman | 16 | |||
Karayazı | 51 | |||
Karaçoban | 44 |
GERÇEKLEŞTİRİLECEK ŞEHİT YAKINI- GAZİ ZİYARETLERİ | ||||
---|---|---|---|---|
İlçe | Ziyaret Sayısı | |||
Hınıs | 6 | |||
Tekman | 2 | |||
Karayazı | 4 | |||
Karaçoban | 2 |
Sosyal Hizmet Merkezlerinin görevleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.